onsdag 2 oktober 2013

Min fina prinsessa!

9 augusti 2008
När vi äntligen hade hämtat hem min prinsessa, räddaren av hela mitt liv.
Kommer ihåg att jag hade glömt minneskortet till kameran hemma så vi fick ringa min bror på hemvägen så han fick ta sin cross och åka ner till betet med det när vi kom fram ;) Och Star var så otroligt fin tillsammans med mammas nordis Halle och våra shettisar Ida och Fanny..


14 september 2008
"Första" gången jag satt upp på min prinsessa. Hade haft en liten rundcorall i hagen på betet, varit ner flera gånger om dagen. Gjort allt grundläggande, tagit på hela koppen, lyft fötter, gått runt, lagt på pad, haft täckesgjord runt magen och slutligen sadel. Varenda dag cyklade jag ner till betet flera gånger och umgicks med min stora nya fina. Och här var dagen då jag skulle sitta upp första gången med hjälp av mamma.. Mamma tog sån tid så jag hoppade upp själv innan hon kom ut ;)

Gick ofta ner till åkern och styrde omkring med min prinsessa. och gick sen hem igen.

 Denna gången testade jag även att rida hela vägen hem genom skogen, lyckligast!
Lilla bebisStar..

Har alltid gjort allt bara direkt hemma på gården och ridit runt där.

Började med akademiskt för Maggie Nyroos hösten, genom vintern och våren..
Mycket kapsonjobb och hann tills det att jag höll en sån där stång i munnen på henne, alta escuela eller vad den hette, hon gillade den faktiskt trots att jag aldrig riktigt red med den.

 Slutligen där våran riktiga resa började, western hos Anders Westlund..
Så ung och söt min prinsessa, och vi lärde oss allt tillsammans.

I veckan var det ett år sen hon opererades för griffelbensfraktur, Star är precis lika duktig som alltid i alla moment om inte lite duktigare, men hennes kropp vill inte riktigt repa sig så bra som vi vill. Men jag hoppas för allt i världen att hon ska bli lika fräsch som innan operation och allt!
Imorse när jag kom ut så satt det förresten 4 sånna där stora svartvita fåglar på Star rygg och höll på med nånting, hon bara njööt.. Tacka fåglarna som hjälper till att rehabilitera min prinsessa :)


1 kommentar:

  1. Underbart att läsa er story!! Vad fin hon är din prinsessa. Och ni är så fina tillsammans också::):)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)