torsdag 5 december 2013

Sven min vän

Han hette väl så? Stormen som ska komma.. Vet inte ja, de blir väl vinter varje år? Mysigt va de iallafall i förmiddags när jag, Mandi och Ricky begav oss ut på en tur och snöflingorna började dingla i luften. Vi skulle jobba upp dom stora lurviga magarna i mycket trav var det tänkt. Vi jobbar aldrig efter planen: Skritta igång, trava hundra kilometer och gå hem igen.. Nejnej. Vi skrittar, tar något travsteg, skrittar mera och tar några till travsteg. På så vis kommer vi igång fint och tröttar inte ut oss, dessutom kan det ju bli väldigt långtråkigt att bara trava i ett kör. Hästarna blir mer alerta och förväntansfulla på vad nästa drag blir. Sen, som vanligt, kunde vi inte hålla oss för en galopp. Alltid när det är travjobb så kan vi inte hålla oss för en galopp ;) Frågar Mandi "Skulle vi inte ha tagit oss en liten galopp?" Och hon hajar till.. Kollar bak på Ricky för att fråga och han är redan uppe i luften i ett glatt "Äntligenskutt!" Jamen då tar vi galopp då och båda exploderar ut i en härlig galopp. Visst ska man väl få ha lite kul också i sånna här hårt arbetande dagar?? Det är väl det livet är till för, att ha kul. Sen blev det såklart mer travjobb.. Och galopp, såklart, hehe. Och snön fortsatte falla.

Nu regnar det istället och det är snorhalt på jobbet. Jag jobbar långskift sen är det helg, hoppas inte på att det blir för halkigt nu så vi inte kan ta oss ut i naturen i helgen!


1 kommentar:

  1. Vafan, skönt för dig att det inte har varit så jäkla stormigt då! Här har den förbannade "Sven" varit igång må du tro... Jag brukade älska stormväder när jag var yngre men nu blir det mer bara ångest & oro när man har pälsbollar som man ansvarar över. Vet att de klarar sig bra och jag gör mitt bästa för att inte förmänskliga hästarna i svåra situationer, men jag hade nog ändå föredragit att bo där du bor nu haha...

    Nu är det dock vinterland á la Narnia och jag vill gå på snöpromenader med hästarna. Men halt som fan här med. Kör du till jobbet eller? Jag som nyss skaffat körkort är som en rädd hare på vägarna nu...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)