fredag 14 mars 2014

Hamparep och webshop

Detta var vad jag fick hem i veckan, rullar med hamparep och några olika hakar. Jag har startat en webshop där jag kommer att sälja trailutrustning som jag tillverkar/köper, provar, utvärderar och sen säljer. Så nu har jag alltså börjat splitsa repen till perfekta rid/ledrep på ca 4.5 meter. Den längden passar oss utmärkt till att ha som ledrep, tyglar (då får man en bit över att fästa i sadeln och lätt ta ner till att leda med), dessutom perfekta längden för oss när vi sätter ihop flera hästar. Jag har gjort så att man lätt kan sätta dit och ta av denna bullsnap med svirvel som är bra att ha där när man sätter hästen på highline och den går runt. Annars föredrar jag att vara utan hakar på repen eftersom hakar är tunga och ger onödiga extra signaler i repen samt kan dom slå upp hårt i hakan på hästen. Repen finns alltså snart tillgängliga att beställa, gjorda av polyhampa som är väldigt likt naturhampa, men dessutom mjuk och står emot väta. Kika in redan nu in på Kswtrailshop!
Är det något ni känner att ni saknar på era trailritter säg till, så ska jag se vad jag kan ta fram.
Trevlig helg!

 Hampa rid/ledrep 12mm 4.5m med bullsnap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)