söndag 6 april 2014

Fantastiska möten

Jag har så mycket fint och kul som jag borde skriva om. Tex att vi hade en fin ridgäst i veckan som kom med blommor å allt och fick sig en härlig ridtur i eftermiddagssolen. På fredagen spenderade jag hela långa dagen på inspirationsdag #vågadrömma2014 med massa andra företagsamma kvinnor. Lyssnade tex på föreläsning med Malin Murmester, kvinnan bakom extremsporteventet Clash of nations, herregud vilken kvinna! Knöt kontakter med andra härliga kvinnor mm. Efter en hel dag där inne så hade jag nästan panik hem till skogen och djuren, jag som inte är van med inomhusvistelse. Dessutom var det såå fint väder ute, jag kastade av mig skorna i bilen och ville egentligen stanna efter vägen och rulla runt i skogen. Uss för inomhusluft alltså!

Till eftermiddagen kom min vän Amanda hem för att umgås och.. Rida såklart! Det var över ett år sen vi red senast och då var både hon och Ricky väldigt ovana. Dessutom är min vän allergisk och kan varken borsta, klappa eller umgås med hästarna. Jag var fortfarande efter år, väldigt bestämd att Ricky och Amanda dom Är ett perfekt par. Jag började med att visa Amanda neutral, bakåt, framåt, höger, vänster med sitsen. Hur hälarna hålls nere hela tiden, blicken hålls uppe ditåt vi vill och hur händer bara följer med allting. Jag hade aldrig kunnat drömma om samspelet dom fixade under den lilla turen! Jag undrade nästan om dom hade tjuvtränat. På hemvägen brukar alltid Ricky få sköta att hålla hunden på din plats genom byn, lika så den här gången. Dom styrde fint och snabbt mot hunden och höll han bakom när han försökte slinka förbi. Så vi la in en övning att snabbt svänga till andra sidan vägen och tillbaka igen Innan hunden hann iväg. Dom gjorde det så bra! Alla vi tre var alldeles uppe i taket- nöjda och stolta efter det! Jag slängde upp en video på instagram på det och även på våran facebooksida, men jag förstår Inte hur jag ska få upp den här.. Här är iallafall en ögonblicksbild precis när Amanda flyttar vikten till höger höft för att skjuta Ricky tillbaka till vänster, så bra jobbat i harmoni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)