tisdag 13 maj 2014

Bärlager och sommarplaner

Men hej! Nu var det väldigt länge sen jag var in här. Har helt enkelt inte haft så mycket att säga. Vill meddela att jag och hästarna lever och mår bra och allt knallar på. Jag har skottat ut för hand 12 ton bärlager 0/35 i hagen för att förhindra massa lera. Vissa tycker att ooj är inte de lite väl grovt åt hästarna? Nepp, på vägarna vi rider finns det tillomed Grövre. Så nog fan ska hästarna klara det. Hur kan man förvänta sig att hästarna ska kunna gå på vägarna om dom går i sandhage 24/7, näpp jävla trams. Inga porslinshästar här. Dock har det kommit så himla mycket regn nu de senaste veckorna att typ hälften ligger i lera igen. Nåväl det är väl tanken som räknas, eller något.. Fick iaf spendera lite pengar. 

Såå, nästa steg efter hagen var corallpaddocken! Och nu börjar den ta form. Markduk är på och sista lassen bärlager kommer idag. Traktorn min gick lite sönder men inte ens det stoppar mig. Vi plockade helt enkelt bort kolven, som ska svetsas, stelopererade skopan och så kör jag väghyvlare á la Valmet. Funkar fint de å! Vi håller på att försöka lägga lite fint med sten längs, minst ena sidan, för att förhindra allt att flyta iväg. Sen ska jag få tag på en padda att platta till bärlagret, sen på med det översta (inte bestämt än vilken sort). Jag har en tanke om staketet men det är det senare att fundera på och fixa. 

Så nu när vi snart har en fin liten ridbana börjar det bli dags att planera in några dagsläger som jag fått önskemål om, även några heldagsturer. Vad säger ni om det?? Isåfall utdelat under veckorna 28-31. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)