onsdag 23 januari 2013

fruset

Har varit väldigt kallt här nu i veckan, framåt -20 nästan när jag åkt hem från jobbet på morgnarna.. Brr så hästarna har fått extra lusern att mumsa på på morgonen för att komma igång i kroppen efter en kall natt. Dom har alltid hö kvar när jag kommer hem men vill ändå stoppa i dom något, och dom tackar ju inte nej :) Spelar ingen roll hur trött jag är efter en jobbnatt, bara jag kommer hem till djuren får jag ny energi och springer omkring. Igår hade vattenkranen ute frusit så fick springa ner i källaren massa gånger och hämta.. Men jag gillar ju ändå att springa. Få se om vattnet vill komma igång igen eller så..

Förövrigt så är det sparlåga++ i kylan och nattjobb. Hoppas på att det blir varmare framåt nästa vecka. Är ju fullmåne på söndag och jag är nådigt sugen att rida i månskenet!

I renoveringshelgen som var då jag trodde det skulle vara kallt, så var det inte så kallt som jag tänkt och på söndagen var det lite sol på morgonen.. Kände bara att jag var tvungen att ta mig ut och rida, men inte ensam. Så bjöd in en tjej som kom på stört och det visade sig att hon kände väl igen Elin och Dockan, så kul. Även väldigt kul med sällskap!! Blev två turer, kallare än förväntat hehe. Men iallafall väldigt kul och uppskattat med sällskap och nya bekantskaper. Och vart det leder får vi se då jag är väldigt noga med vem jag släpper in till mina djur, men alla är värda en chans.. oftast 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)