tisdag 1 januari 2013

hemskt nyår

Fyfan alltså.. Kände feber och sjuka krypa på igår men tog mig iväg och åt iallafall och var med ett tag. Men när jag kom hem kändes det bara ännu värre och jag ville bara sova. Hade tvn på högsta volym och disco i köket för hundarna inte skulle höra fyrverkerierna, men dom var ovanligt lugna. Tog mig ut innan tolvslaget och började fylla på hö, blev en jävla massa fyrverkerier långt bort inne i byn och sånt. Hästarna var lite oroliga men var med mig.. Tills grannfan sätter igång värsta fyrverkeriet som lyser upp över hagen! Hästarna kutar omkring men håller sig bara bakom mig, försöker prata lugnande. Några minuter går och dom drar på ett till rejält fyrverkeri, och en gång till! Då kan hästarna inte hålla sig och kutar längst ner i hagen och trycker vid staketet. 5 jävla feta pjäser sköt dom upp över skogen!! Hade dom inte gett sig lovar jag att jag hade gått och stypit dom + deras katt som tack för den skräck dom satt i mina 6 hästar! Hade dom fortsatt med mer än 5 pjäser hade hästarna varit tvugna att kuta genom hagen och ut i skogen. Då skulle det bara behövas två yxor att sätta i pannbenet på dom där idioterna för att sen få ge mig ut och leta efter mina stackars vettskrämda prinsessor och prinsen.
 
Ursäkta men brukar inte vara sån som brusar upp (som andra hästägare när folk skrämmer) men va i helvete! Inte en enda annan i byn verkar längre vara med på dom där fyrverkerierna och vill bara ha det lugnt. När man ändå har dragit sig undan byn och bor i skogen kan man väl få ha det lugnt?? Ren jävla ondska och det finns inga ord varför man gör så. Ställer till med allt man har för att skrämma djuren ur sin skog! För det va ju säkerligen inte bara mina hästar som blev rädda, det finns ju andra djur i skogen också. UUUUUUUUUUSss för den förbaskade männskligheten!
 
Fortsatte mata sen när det var över och gav dom lusern men dom vågade inte komma upp ur hörnet längst ner i hagen. Vid 1 var det ganska lugnt och jag hämtade hundarna så dom kunde gå ut och Då hade Miranda vågat sig fram till höburen där nere iallafall.. Stackars stackars hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)