fredag 25 januari 2013

Presentation av mig själv

Sara heter jag och fyllde 20 i våras, men springer inte på bolaget alltför ofta eller festar som andra ungdomar.. När det väl händer så klarar jag mig några månader och vill hellre hinna vara med djuren, förutom att jobba. Jag tog studenten 2011 från fordon transportprogrammet och min tanke var att köra lastbil, då sånna jobb, välbetalda och tillgång till fritid inte finns här.. så jobbar jag numera på skrotgård och kör in skrot i stålverket, ensam tjej såklart, samt ung och det gör antagligen att jag får extra skinn på näsan. 

Några månader efter studenten flyttade jag hemifrån. Från att alltid ha haft allt, stall och hästar, hemma på gården.. Så flyttade jag och hyrde eget med mark, djuren, fick hjälp att bygga utestall mm. Levde ensam i skogen och klarade allt, som att jobba långt bort, ha hund, katt, hästar, hämta hö varje vecka och ta hand om mig själv, ett halvår och planerna för att bygga upp bra hästar att dela med mig av växte. Hade nästan köpt egen gård under den här sommaren, men allt stod inte rätt till där så nu står jag på ruta 2 kan man säga.. Hemma igen, men fortfarande med planer och tro på hästarna :) 

Försöker vara glad och positiv, dela med mig till varenda människa och häst.. Visa att alla är värda en eller två chanser.  Efter mycket jag gått genom här i livet har jag insett att vissa inte vet att alla är lika mycket värda, oavsett bakgrund. 

Jag vill utvecklas mera med djuren och lära mig mer av allt, och även kunna dela med mig av det till andra. Av vad som är naturligast för oss och djuren. Tex att kunna busa till det och rida baklänges, när kontrollen finns även där ;) sån är jag..


2 kommentarer:

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)