torsdag 26 september 2013

Alla mina fina

Härom dagen hade jag en plan att rida och ta med två hästar på släp, på riktigt.. Så kom mamma och hade en plan att låna en häst att rida på och ta med Trusten efter. 1+2 + 1+1 = alla 5 hästar konstaterade vi och det passade ju perfekt så slapp någon bli ensam hemma och alla fick sällskap.. Tillsammans dessutom. Så himla kul att vara ute med Alla mina hästar tillsammans på en fin tur i skogen, och ett extra plus med mamma. 

Sadlade Ricky till mig och Miranda till mamma och hjälpte henne upp och gav henne Trusten till handhäst. Driving fick bli min handhäst och Star fick bli Drivings "handhäst", knöt henne med en sk pålstek runt halsen på Driving. Och så var det deras egna uppgift att se till att dom höll sig rätt i ledet. Först Ricky, Driving efter och sist Star. 

Eftersom Star står högre än Driving i rang så var det en liten utmaning för henne som sto att inte bli gring, bita han i rumpan, vifta med benet och trycka sig förbi. Men hon klarade det så bra med bara någon enstaka tillsägelse och nöjde sig med att plocka löv från buskar efter vägen istället ;) Driving gick fint efter mig och Ricky, kom ihåg att han hade lite svårt med att hålla sig bakom när han kom. Miranda gick ovanligt positivt med mamma och Trusten, (speciellt på hemvägen verkade hon riktigt nöjd! min prinsessa)

Vi red upp i skogen över bäckarna. Vid båda bäckarna så blev Driving väldigt osäker så ena gången tappade jag dom och andra klev jag av och stöttade han. Så det gick ändå lugnt och fint till. Medans vi höll på och pysslade med det så var Ricky vildaste hästen i skogen, stollade omkring, kollade, provade att gå in i skogen, gjorde snabba vändningar på bakdelen och var allmänt hundliknande.. hehe, för att sen komma tillbaka och låta mig sitta upp. Min pärlehäst!

Precis innan vi gick nerför hemåt så tappade mamma Trusten, han är liite seg.. Så hon fick ta Driving och Star medans jag och Ricky hämtade Trusten, men så fortsatte vi så för att slippa byta. Och Driving och Star gick även så fint med mamma och Miranda! Sista biten hem bestämde jag mig för att kliva av och gå med Trusten istället, så släppte Ricky, varnade mamma, han travade ikapp och började fint gå med i ledet.

En sån där lugn fin kväll, tillsammans med alla mina fina, som gör en extra lycklig i själen

1 kommentar:

  1. Fan vad undeEEEEEERrrbaaaaaaaaaartTT!!!! Jag dör!! Exakt det här är meningen med livet!!!!!

    Jag undrar, när ni tar hästar på släp, vad tycker du är enklast, att binda fast dem eller att hålla dem? Hur stor är riskerna med trassel med ben och fel sida och sådant där?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)