onsdag 6 november 2013

sängliggandes med true horsemanship

Allt står still här just nu.. Förutom hästarna som går omkring i sin hage, fast just nu vilar dom nog förmiddag :)
Jag har jobbat två dagar, det funkar att köra med en arm Men det gör inget bättre för min skadade arm. Den blir svullen och ond, fastän den bara hänger där eller ligger. Så jag bestämde mig för att vara hemma resten utav veckan och vila armen, iallafall försöka vara still dom 8 timmar jag annars jobbar. Hellre nån dag till sängs nu och bli bra än att läkandet ska dra ut flera veckor. Jag vill såå gärna ut och umgås och rida mina hästar helst nu på en gång för länge sen! Jag har aldrig riktigt gjort illa mig och blivit liggandes handikappad, och när jag blir sjuk så kan jag aldrig vara still ändå. Jag känner mig bra, sätter igång med något och sen är jag ännu värre. Men nu ska jag verkligen försöka låsa fast mig i sängen och ta det lugnt så min arm får läka. På fredag blir det nog röntgen igen som doktorn ville om armen inte var bra..

Att fixa hovar varje dag som jag vill har inte varit att tänka på med en arm så jag tog ett kliv att be om hjälp. Jag är superkass på att be om hjälp, jag klarar mig alltid själv! Men inte nu.. Så snälla Simone kom igår och hjälpte mig göra rent fötterna på alla hästarna så jag kunde spruta på äcv och slipper oroa mig för att dom ruttnar helt i hagen nu. Hon var jätte snäll och försiktig med djuren, precis sånt som jag alltid är orolig för om jag ber nån om hjälp.. att nån ska vara dum mot mina djur. Men än en gång har jag hittat en människa som lyssnar på oss. Det jag måste lära mig, att lita på folk, det är mina djur och Ingen ska komma i närheten om dom inte gör som jag säger och lite extra försiktighet som Simone har skadar aldrig. TACK tack snälla du!
Tack mamma också som får ryka in och mocka och mata ibland när jag inte klarar av det riktigt!

Nu ligger jag i sängen och har gjort det alldeles för många timmar känner jag.. Bara varit ut imorse och gett hästarna frukost och sen legat här.. För att försöka hålla mig kvar så tar jag mig genom Leslie och Bills bok True horsemanship Trough feel. Skriver upp och översätter ord som jag inte förstår meningen av riktigt. Boken är på 384 sidor så jag har lite att ta mig genom, men det är det verkligen värt. och får ju passa på nu när jag har tid och ro.. Varvar ganska mycket med bästa serien Heartland! Är inne på säsong 7 nu.
Målning och flytt till mitt hus väntar ännu när jag blivit bra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett spår efter dig hos oss :)